De Inspiratie-avond van Juni 2021 is alweer op komst. Nog maar 14 nachtjes slapen. Wij kijken ernaar uit om samen met andere ondernemers te netwerken en te leren over Nieuwsbrieven en automated mails van Mailchimp expert Saskia Smit. Wil je nieuws verspreiden en meer omzet genereren? Dan zijn nieuwsbrieven en automated mails van groot belang. Steeds meer ondernemers maken gebruik van automated mails, waarbij mails geautomatiseerd verstuurd worden op het juiste moment naar de juiste persoon.
Hier ga je op 15 juni veel meer over leren. Maar nu alvast een voorproefje: een handig overzicht van de verschillen tussen nieuwsbrieven en automated mails van Albedo Online.
Misschien dat er bij het woord ‘automated mail’ geen belletje gaat rinkelen, maar ook jij krijgt automated mails binnen, zoals coolblue die een automatisch mailtje stuurt met ‘je pakketje is onderweg’ of zalando die vraagt of je tevreden bent met je aankoop.
Maar wat zijn nou precies de verschillen tussen nieuwsbrieven en automated mails? En wat zijn hier de voordelen en nadelen van?
Hieronder zetten we alles voor je op een rij.
Nieuwsbrieven:
Niet geautomatiseerd en worden met een vaste frequentie verzonden, minimaal 4x per jaar.
Inhoud: Vooral nieuws, informatie over nieuwe producten en verleidelijke aanbiedingen.
Je kan met een nieuwsbrief niet aan de hand van het gedrag van een contact het juiste gesprek aangaan.
Automated mail:
Geautomatiseerd en worden regelmatig verzonden, afhankelijk van de klantreis.
Vooral een klantdialoog die inspeelt op de situatie van de klant op dat moment.
Ondersteunt de complete koopreis van een klant.
Meld je ruim op tijd aan, want vol =vol.
Nieuwsbrieven:
Maken berichten en pagina’s populairder.
Houden klanten gemakkelijk op de hoogte van nieuwe diensten en producten in een bedrijf.
Is meetbaar.
Automated mail:
Het maakt de klantrelatie beter.
Het is erg relevant voor de klant.
Zorgt voor meer omzet.
Genereert makkelijk alle klantgegevens.
Nieuwsbrieven:
Een nieuwsbrief mag niet naar een random emailadres gestuurd worden.
Je moet zelf het tijdstip van verzending kiezen.
Automated mail:
Het maakt de klantrelatie beter.
Het is erg relevant voor de klant.
Zorgt voor meer omzet.
Genereert makkelijk alle klantgegevens.
Meer over nieuwsbrieven en automated mails leren? Samen met andere ondernemers oefenen? Een eigen mailreeks bedenken?
Meld je dan aan voor de Inspiratie-avond van Albedo Network over nieuwsbrieven en automated mails op 15 juni.